Μετάφραση σελίδας

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΕΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΝΕΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

21/3/13

Σε εφαρμογή το Πρόγραμμα Μεινοτικοί Πολίτες - Ισότιμοι Πολίτες στις Ελληνικές Μειονότητες της Τουρκίας



από   www.ihotispolis.com

Το πρόγραμμα «Μειονοτικοί Πολίτες-Ισότιμοι Πολίτες» εγκρίθηκε από το Γραφείο της Ε.Ε. στην Άγκυρα τον Νοέμβριο του 2012 και επισήμως ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2012. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 90.000€ (με 8% συμμετοχή του Συνδέσμου Υποστήριξης Ρωμαίικων Κοινοτικών Ιδρυμάτων) και θα διαρκέσει 22 μήνες.

Στόχοι του προγράμματος είναι:
1. Να αναλυθούν και να κατανοηθούν οι έννοιες και τα εργαλεία για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων των μειονοτήτων.
2. Να αναλυθούν και να  κατανοηθούν από τα μέλη της Κοινότητας τα μέσα και τα εργαλεία για την καλύτερη έκφραση των αναγκών και
 συνέχεια από την 1η
αιτημάτων της στη σχεδίαση ενός πλάνου δράσης.
3. Να μπορέσουν μέλη/ομάδες της κοινότητας να αναλάβουν δραστηριότητες προβολής στο ευρύ κοινό, πολιτικές αρχές και τα Μ.Μ.Ε. και να αναπτύξουν δίκτυα συνεργασίας με άλλες Μ.Κ.Ο. και ομάδες.

Στο πρόγραμμα καλούνται να συμμετάσχουν τα μέλη των διοικητικών σωμάτων των ιδρυμάτων της κοινότητας,  η νεολαία της, οι νέοι κάτοικοι της Πόλης από την Ελλάδα, τα ΜΜΕ στην Τουρκία και το εξωτερικό, κρατικοί και κυβερνητικοί παράγοντες και γενικότερα όλα ανεξαιρέτως τα μέλη της ρωμαίικης κοινότητας που ζουν στην Πόλη, την Ίμβρο-Τένεδο και την Αντιόχεια.

Αναλυτικά οι δράσεις του προγράμματος, εταίρος του οποίου είναι η ΟΙΟΜΚΩ,  περιλαμβάνουν:
(α) Ενημερωτικές δράσεις αναφορικά με τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα όπως σεμινάρια/ διαλέξεις από ειδικούς επιστήμονες και μια εκπαιδευτική επίσκεψη σε υποδειγματικούς ΜΚΟ στην Ευρώπη.
(β) Εκπαιδευτικά εργαστήρια κατάρτισης που περιλαμβάνουν έξι διήμερα σεμινάρια πάνω στην οργάνωση και διοίκηση καθώς και εργαστήρια κατά τα οποία θα εφαρμοστούν διαδραστικού χαρακτήρα εκπαιδευτικές μέθοδοι.
(γ) Δράσεις προβολής και δικτύωσης που θα περιλαμβάνουν διευρυμένες συναντήσεις μελών της κοινότητας,  εργαστήρια με εκπροσώπους των ΜΜΕ για την ενημέρωση τους και τη σύνταξη εκθέσεων (reports) σε τρεις γλώσσες για τα ζητήματα που αντιμετωπίζει η κοινότητα σήμερα.

18/6/12

Νομός Σάμου : Αποτελέσματα Εκλογών 17ης Ιουνίου 2012 ( Τα πρώτα 7 κόμματα ) , η έδρα του Νομού στον ΣΥΡΙΖΑ

Αποτελέσματα    Εκλογών  της   17ης    Ιουνίου   2012    στο    Νομό  Σάμου :
1. ΣΥΡΙΖΑ   6.926  ψήφοι /  25,50 %
2. ΝΔ      6.686  ψήφοι /  24,61 %
3. ΚΚΕ      4.969  ψήφοι /  18,29 %
4. ΠΑΣΟΚ      2.928  ψήφοι /  10,78 %
5. Χρυσή  Αυγή  1.612   ψήφοι / 5,93 %
6. Ανεξάρτητοι  Έλληνες  1.544   ψήφοι / 5,68 %
7. Δημοκρατική  Αριστερά  1.237   ψήφοι / 4,55 %

26/3/12

Εκλογές Εργαζομένων Δήμου Ικαρίας 2012

Διεξήχθησαν σήμερα στον Εύδηλο Ικαρίας οι αρχαιρεσίες για την εκλογή Δ.Σ στους εργαζομένους του Δήμου Ικαρίας . Συμμετείχαν δύο (2) συνδυασμοί και τα αποτελέσματα έχουν ως ακολούθως:
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ : 79
ΨΗΦΙΣΑΝΤΕΣ:60
ΑΚΥΡΑ:2
ΕΓΚΥΡΑ:58
ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ:43 (74,1%)
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ:15 (25,9%)
Σταυροί Προτίμησης Δ.Σ.
ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΛΑΚΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 32
ΜΟΥΛΑ ΕΥΤΥΧΙΑ 29
ΒΑΤΟΥΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 24
ΚΟΤΣΟΡΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 21
ΝΙΑΠΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 20
ΚΟΥΚΗ ΦΙΛΙΤΣΑ 18
ΚΡΑΤΣΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ 17
ΓΕΝΟΥΖΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 16
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ
ΔΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 14
ΜΕΛΑΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ 13
ΧΙΩΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 10
ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ 9
ΓΑΡΔΙΑ ΓΙΑΝΝΟΥΛΑ 8

Εξελεγκτική Επιτροπή
ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΚΟΤΣΟΡΝΙΘΗ ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ-ΣΟΦΙΑ 30
ΠΛΑΚΑ ΣΤΕΛΛΑ 30
ΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ 28
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ
ΜΟΥΛΑΣ ΣΙΔΕΡΗΣ 12

Αντιπρόσωποι Νομαρχιακού ΑΔΕΔΥ
ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΛΑΚΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 37
ΒΑΤΟΥΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 34
ΓΕΝΟΥΖΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 27
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ
ΔΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 12
ΦΕΡΕΝΤΙΝΟΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ 9
ΧΙΩΤΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ 8

ΕΞΕΛΕΓΗΣΑΝ
Δ.Σ.
1.ΛΑΚΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 32 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
2.ΜΟΥΛΑ ΕΥΤΥΧΙΑ 29 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
3.ΒΑΤΟΥΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 24 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
4.ΚΟΤΣΟΡΕΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 21 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
5.ΔΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 14 (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ)

Εξελεγκτική Επιτροπή
1.ΚΟΤΣΟΡΝΙΘΗ ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ-ΣΟΦΙΑ 30 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
2.ΠΛΑΚΑ ΣΤΕΛΛΑ 30 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
3.ΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ 28 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)

Αντιπρόσωποι Νομαρχιακού ΑΔΕΔΥ
1.ΛΑΚΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 37 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
2.ΒΑΤΟΥΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 34 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)
3.ΔΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 12 (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ)

ΠΟΕ-ΟΤΑ
ΕΓΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙ : 79
ΨΗΦΙΣΑΝΤΕΣ:60
ΑΚΥΡΑ:1
ΕΓΚΥΡΑ:59
ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ:44 (74,6%)
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ:15 (25,4%)
Σταυροί Προτίμησης Δ.Σ.
ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΛΑΚΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 28
ΒΑΤΟΥΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 10
ΓΕΝΟΥΖΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 5
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΙΚΑΡΙΑΣ
ΔΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ 13

Εκλέγεται
ΛΑΚΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ 28 (ΔΑΣ ΟΤΑ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ)

5/11/10

«Aδειοδότηση σταβλικών εγκαταστάσεων» ( 2η Πρόσκληση )



 Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σάμου μετά το δελτίο τύπου που εξέδωσε την 07/10/2010   και τις προσωπικές ειδοποιήσεις που απέστειλε προς όλους τους κτηνοτρόφους της Σάμου για την αδειοδότηση των σταβλικών εγκαταστάσεων, επανέρχεται προκειμένου οι κτηνοτρόφοι να κινηθούν άμεσα για την κατάθεση αίτησης και φακέλου με τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά ώστε να προχωρήσει η διαδικασία.

Σας υπενθυμίζουμε ότι η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σάμου για να βοηθήσει τους κτηνοτρόφους έχει αναθέσει στον γεωπόνο κ. Δ. Χατζημανώλη τα εξής καθήκοντα:

  • Να δέχεται αιτήσεις και να ελέγχει τους φακέλους
  • Να φροντίζει για τη συμπλήρωση των φακέλων στην περίπτωση που απουσιάζουν έγγραφα ή δικαιολογητικά άλλων υπηρεσιών
  • Να προωθεί τους φακέλους στην επιτροπή σταβλικών εγκαταστάσεων
Τηλ. Επικοινωνίας   22733-53437

3/11/10

Ελληνικό θαύμα στην Πόλη!!

Πλήθη έξω από το Σισμανόγλειο για την έκθεση Τσόκλη τον Φεβρουάριο
Αλλοι το χαρακτήρισαν «θαύμα», άλλοι το είπαν «νέο ξεκίνημα» και άλλοι σημείωσαν ότι είναι «απίστευτο αυτό που συμβαίνει». Ο λόγος για το Σισμανόγλειο Μέγαρο, απλά Ελληνικό Πολιτιστικό Κέντρο, που βρίσκεται στην Κωνσταντινούπολη.
Πλήθη έξω από το Σισμανόγλειο για την έκθεση Τσόκλη τον Φεβρουάριο Φέρει την υπογραφή του Ελληνα γενικού πρόξενου Βασίλη Μπορνόβα, ο οποίος, παρά το γεγονός ότι δεν έχει τη στήριξη της επίσημης πολιτείας και παρά τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζει, όχι από τις τουρκικές αρχές, αλλά από κάποιες ομογενειακές συντεχνίες, συνεχίζει ένα υψηλών προδιαγραφών πολιτιστικό και ταυτόχρονα πολιτικό έργο.
Το Σισμανόγλειο έκλεισε πριν από μερικές μέρες ένα χρόνο προσφοράς. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο καλύτερος «πρεσβευτής» της Ελλάδας στη γείτονα, αφού μέσα σε ένα χρόνο 25.000 άτομα διαφόρων εθνοτήτων, κυρίως όμως τουρκικής καταγωγής, επισκέφτηκαν το χώρο για ομιλίες, εκθέσεις, δημιουργικές εκδηλώσεις και, το σημαντικότερο, μαθήτευσαν στο τμήμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας -πάνω από 400 άτομα. Οι αιτήσεις για τη φετινή χρονιά αγγίζουν τις 700. Το σχολείο, όπως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, απευθύνεται και στα παιδιά όλων εκείνων των Ρωμιών που δεν σπουδάζουν στα ελληνικά εκπαιδευτήρια, ενώ φέτος για πρώτη φορά λειτουργεί και τμήμα Αρχαίων Ελληνικών. Οι ηλικίες των «μαθητών» είναι μεταξύ 16 και 30. Ξεκινούν από μικρές ηλικίες και καταλήγουν σε μηχανικούς, αρχαιολόγους, δικηγόρους, οικοκυρές κ.λπ. Μόνο 60 είναι χριστιανοί και οι υπόλοιποι είναι άλλων θρησκευμάτων, ενώ 1 στους 3 είναι γυναίκες.
Σημαντικά πολιτιστικά γεγονότα χαρακτηρίστηκαν η εικαστική έκθεση «Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη», την οποία επισκέφτηκαν πάνω από 2.500 άτομα, καθώς και η έκθεση «Πόλη, Νοσταλγία μου» που παρουσιάζει τη ζωή 47 οικογενειών Ελλήνων, οι οποίοι εγκατέλειψαν την Πόλη, μέσα από φωτογραφίες και αφηγήσεις.
Στην έναρξη του σχολικού έτους διοργανώθηκε εκδήλωση για τον Καραγκιόζη. Τα παιδιά κατασκεύασαν φιγούρες, ζωγράφισαν, γέλασαν και χόρεψαν με τον «διαχρονικό λαϊκό ήρωα των παιδιών».
Οταν ρωτάς τον Ελληνα γενικό πρόξενο Βασίλη Μπορνόβα για το έργο που επιτελείται στο Σισμανόγλειο χαμογελά και δηλώνει ότι απλώς επιτελεί το καθήκον του. Ενα καθήκον όμως, θα συμπληρώναμε, που δεν επιβάλλεται από τη διπλωματική αποστολή του, αλλά από το ενδιαφέρον του για την Πόλη και τους ανθρώπους της.
Σήμερα το Σισμανόγλειο Μέγαρο αποτελεί τη μεγάλη γέφυρα που ενώνει τους δύο λαούς, που παρέχει γνώσεις για την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Σίγουρα συγκρίνεται πια με τα αντίστοιχα πολιτιστικά κέντρα που διαθέτουν τα προξενεία Γαλλίας, Ιταλίας, Γερμανίας κ.λπ., τα οποία δημιουργήθηκαν πριν από πολλές δεκαετίες.

Μέτρα για τους πλημμυρόπληκτους της Ικαρίας ανακοίνωσε ο Γιάννης Μαγκριώτης

  αναδημοσίευση   από    www.nikaria.gr

Ολοκλήρωσε χθες την διήμερη περιοδεία του στην πλημμυρόπληκτη Ικαρία ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης ο οποίος επισκέφθηκε το νησί συνοδευόμενος από τον βουλευτή Σάμου κ. Πυθαγόρα Βαρδίκο και την Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας κ. Σοφία Θεολογίτου.
Όπως δήλωσε ο κ. Μαγκριώτης έχει ήδη υπογραφεί η κοινή υπουργική απόφαση ώστε άμεσα να προχωρήσουν οι χρηματοδοτήσεις μόλις ολοκληρωθούν όλες οι καταγραφές. Πρόσθεσε επίσης ότι έχουν σταλεί από το υπουργείο Υγείας σε Χίο και Ικαρία οι πρώτες 100.000 ευρώ για τα έκτακτα προνοιακά προβλήματα, ποσά που θα αυξηθούν ανάλογα με τις ανάγκες. «Τόσο για τη Χίο όσο και για την Ικαρία, είπε ο κ. Μαγκριώτης, ετοιμάσαμε Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις αποζημιώσεις κάθε μορφής, ορίζοντας τα δύο νησιά ως πλημμυρόπληκτα στο σύνολό τους. Περιμένουμε πρόσθεσε, να μας στείλουν τις προτάσεις, τις καταγραφές και τις εκτιμήσεις των τοπικών φορέων για τον αριθμό, αλλά και το εύρος των καταστροφών, που έχουν υποστεί κατοικίες, επαγγελματικοί χώροι, δημόσιες υποδομές, οικοσκευές, σοδειές αγροτικών προϊόντων, μηχανολογικός εξοπλισμός για να δοθούν οι ανάλογες αποζημιώσεις άμεσα», υπογράμμισε ο κ. Μαγκριώτης.
Στη συνάντηση που έγινε στις Ράχες με τους φορείς ο κ. Μαγκριώτης επανέλαβε τα ποσά που διατίθενται για την επισκευή των ζημιών. Σε δηλώσεις του στην ΕΡΑ έκανε ειδική αναφορά στην έλλειψη υποδομών που διαπίστωσε στο νησί σημειώνοντας ότι θα υπάρξει μέριμνα για την ένταξη και χρηματοδότηση και άλλων έργων αναγκαίων για την ανάπτυξη του νησιού. Ο κ. Μαγκριώτης εξήγγειλε δύο έργα, το δρόμο Στελλί Φραντάτο Ράχες, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με περίπου 11 εκατ. ευρώ από το Τομεακό Πρόγραμμα του υπουργείου και την τρίτη φάση για το λιμάνι Ευδήλου, από το περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα (ΠΕΠ) Β. Αιγαίου ύψους 8,5 εκατ. ευρώ. Τέλος ο κ. υφυπουργός αναφέρθηκε στο πρόσθετο πρόβλημα που έχει προκληθεί στο περιβάλλον από την υπερβόσκηση, η οποία έχει οδηγήσει σε ερημοποίηση το 42% της έκτασης του νησιού, σύμφωνα με μελέτη του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθήνας. «Ευθύνη της Πολιτείας, των τοπικών φορέων και των πολιτών είναι να βάλουν τέλος σε αυτές τις πρακτικές, που καταστρέφουν το περιβάλλον και πολλαπλασιάζουν τις καταστροφές, όταν έχουμε ακραία καιρικά φαινόμενα».

22/10/10

Έκθεση «Πόλη, Νοσταλγία μου:Πρόσφυγες που νοσταλγούν. Οι Ρωμιοί της Πόλης ξαναθυμούνται»



Μια έκθεση που συγκεντρώνει τις ιστορίες 47 Ρωμιών που σε διάφορα χρονικά διαστήματα εγκατέλειψαν ή αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Πόλη μεταναστεύοντας στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.
Η έκθεση «Πόλη, Νοσταλγία μου: Πρόσφυγες που νοσταλγούν. Οι Ρωμιοί της Πόλης ξαναθυμούνται», που οργανώθηκε από το Ίδρυμα Ανταλλαγέντων Λωζάνης με τη στήριξη του İstanbul 2010, άνοιξε τις πύλες της στο κοινό της Πόλης από 8 Οκτωβρίου  στο Σισμανόγλειο Πολιτιστικό Μέγαρο του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας. Η έκθεση παρέμεινε ανοιχτή μεταξύ 9-19 Οκτωβρίου 2010.

Οι άνθρωποι αυτοί δεν έφυγαν οικειοθελώς από τον τόπο στον οποίο γεννήθηκαν. Γεγονότα τραγικά, που στιγμάτισαν τον πολιτικό βίο της χώρας, εξανάγκασαν τους περισσότερους Ρωμιούς της Πόλης να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Για παράδειγμα, όλοι πλέον γνωρίζουν για τα γεγονότα της 6ης και 7ης Σεπτεμβρίου του 1955. Η παρούσα έκθεση έρχεται να συμβάλει στην τεκμηρίωση μιας ιστορικής πραγματικότητας, δηλαδή, της πνευματικής, οικονομικής και κοινωνικής ακμής μίας ομάδας συμπολιτών μας, που έφυγαν, και τους οποίους και η Πόλη, με τη σειρά της, νοσταλγεί.

Η έκθεση αποτελείται από εντυπωσιακά στιγμιότυπα ζωής, που αναδύθηκαν μέσα από το μαγνητοσκοπημένο και γραπτό υλικό το οποίο συγκεντρώθηκε από συνεντεύξεις με 47 Ρωμιούς της Πόλης που ζουν σήμερα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Οργανώθηκε από το Ίδρυμα Ανταλλαγέντων Λωζάνης, έχει τη στήριξη του İstanbul 2010 και θα εγκαινιαστεί στο Σισμανόγλειο Πολιτιστικό Μέγαρο , την Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 18.00. Η έκθεση θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό μεταξύ 9-19 Οκτωβρίου 2010.

Ένα πανό για κάθε συνεντευξιαζόμενο –έτσι είναι οργανωμένο το υλικό. Σε κάθε ένα πανό παρουσιάζονται παλιές και καινούριες φωτογραφίες και αποσπάσματα από τη συνέντευξη. Οι χώροι για τους οποίους γίνεται λόγος στις συνομιλίες, φωτογραφήθηκαν από τα μέλη της ομάδας που ετοίμασε την έκθεση, με βάση τις πληροφορίες που δίνονται από τον συνεντευξιαζόμενο. Τα πανό είναι τοποθετημένα στην έκθεση με χρονολογική σειρά, ανάλογα με την ημερομηνία που έφυγε από την Πόλη ο κάθε συνομιλητής.

Το βιβλίο «Πόλη, Νοσταλγία μου – Πρόσφυγες που νοσταλγούν. Οι Ρωμιοί της Πόλης ξαναθυμούνται»
Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, η ομάδα του Ιδρύματος Ανταλλαγέντων Λωζάνης έθεσε στους 47 παλιούς Κωνσταντινουπολίτες ερωτήσεις σχετικά με τα βιώματά τους στην Πόλη, την ημερομηνία και τους λόγους που τους ανάγκασαν να φύγουν, για τις σπουδές τους, τις οικογένειες και τις καταβολές τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας μελετήθηκαν στο πλαίσιο έκθεσης που συμπεριλήφθη –στα τουρκικά, ελληνικά και αγγλικά-στο βιβλίο με τίτλο σε τίτλο «Πόλη, Νοσταλγία μου – Πρόσφυγες που νοσταλγούν. Οι Ρωμιοί της Πόλης ξαναθυμούνται», το οποίο προετοιμάσθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού και το οποίο θα προσφέρετε στους επισκέπτες κατα τη διάρκεια της έκθεσης . Στο βιβλίο περιλαμβάνονται επίσης περιλήψεις των πανό που ετοιμάστηκαν για τους συνεντευξιαζομένους στα ελληνικά και τουρκικά.


Το ντοκιμαντέρ «Πόλη, Νοσταλγία μου»

Το ντοκιμαντέρ αυτό, σε σκηνοθεσία του Tahsin İşbilen, με βάση τις μαγνητοσκοπήσεις των συνεντεύξεων και άλλο υλικό που συγκεντρώθηκε, αποτελεί άλλο ένα σημαντικό προϊόν του προγράμματος. Σχεδόν χειροπιαστή γίνεται στο φιλμ η νοσταλγία των Ρωμιών που μας είπαν «Η Πόλη είναι η πατρίδα μου, επιθυμώ το κάθε τι της». Το ντοκιμαντέρ «Πόλη, Νοσταλγία μου» προβλήθηκε  στη  διάρκεια  της  έκθεσης.
Η έκθεση που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Σισμανόγλειο Πολιτιστικό Μέγαρο στην Κωνσταντινούπολη, παρουσιάζεται στην Αθήνα στις 23 Οκτωβρίου  στο Παγκόσμιο Πολιτιστικό Ίδρυμα Ελληνισμού της Διασποράς- Α. Παπανδρέου» (Π.Π.Ι.Ε.Δ)-Μουσείο Φιλιώς Χαϊδεμένου – Δεκελείας 152 και Ατταλείας, Ν. Φιλαδέλφεια  έως   1  Νοεμβρίου . Την   Δευτέρα  25-10-2010  και  ώρα  18.30  θα  γίνει   η  παρουσίαση  του  βιβλίου  για  την  έκθεση .
Από    6  Νοεμβρίου  η  έκθεση  θα  παρουσιάζεται  στην  Θεσσαλονίκη .



Καταγραφή ζημιών για τη θεομηνία στην Ικαρία - Ανακοινωθέντα Μέτρα για τους πληγέντες -Υπόμνημα Δημάρχων Ικαρίας





                              ΖΗΜΙΕΣ     ΦΥΤΙΚΟΥ   &    ΖΩΙΚΟΥ  ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ

Από τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σάμου, ανακοινώνεται ότι: Ο ΕΛΓΑ είναι το αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση αποζημιώσεων σε περίπτωση πλημμυρικών φαινομένων.
Για να χορηγηθεί οποιαδήποτε αποζημίωση πρέπει να έχει γίνει αναγγελία για το γεγονός από τους ανταποκριτές του κάθε Δήμου προς τον ΕΛΓΑ και στη συνέχεια υποβολή δηλώσεων από τους παραγωγούς.
Όσον αφορά τον τομέα της φυτικής παραγωγής καλύπτονται οι ζημιές σε φυτικό κεφάλαιο και σε απώλεια παραγωγής.
Σχετικά με το ζωικό κεφάλαιο τα αιγοπρόβατα και τα βοοειδή υπάγονται στο καθεστώς υποχρεωτικής ασφάλισης από τον ΕΛΓΑ. Πρέπει όμως η δήλωση από τους κτηνοτρόφους να είναι άμεση για να μπορεί να είναι άμεσος και ο έλεγχος πριν αποσυντεθούν τα πτώματα των ζώων.
Άλλα ζώα όπως κουνέλια, διάφορα πτηνά κλπ. δεν υπάγονται στο καθεστώς υποχρεωτικής κάλυψης από τον ΕΛΓΑ. Αποζημιώνονται μόνο αν έχουν ασφαλισθεί από τον παραγωγό (προαιρετική ασφάλιση).
Διάφορα εφόδια ή προϊόντα στις αποθήκες (όπως π.χ λιπάσματα, λάδι, κλπ) δεν καλύπτονται.
Ζωοτροφές (άχυρα, κριθάρι, καλαμπόκι, κουκιά κλπ) αποζημιώνονται αλλά πρέπει ή να υπάρχουν παραστατικά αγοράς ή να υπάρχουν στοιχεία στο φορολογικό έντυπο Ε1 που να αποδεικνύουν την παραγωγή τους από τον ίδιο τον παραγωγό.
Εκτός απο τα παραπάνω σε περιπτώσεις καταστροφών περιφράξεων αγροκτημάτων (τοίχοι κλπ) μπορούν οι ζημιωθέντες να υποβάλλουν αιτήσεις για αποζημίωση στους ανταποκριτές του ΕΛΓΑ με όλα τα στοιχεία του ιδιοκτήτη (ταυτότητα, ΑΦΜ, τηλέφωνο κλπ), την τοποθεσία και την έκταση του αγροκτήματος καθώς και το εμβαδόν της κατεστραμμένης περίφραξης. Προϋπόθεση για τη χορήγηση αποζημίωσης είναι η επανακατασκευή της περίφραξης (τοίχοι κλπ), η ύπαρξη στοιχείων κατοχής και το αγροτεμάχιο να είναι δηλωμένο στο φορολογικό έντυπο Ε9, να καλλιεργείται και να παράγει.
Σε περίπτωση ζημιών γεωργικών εγκαταστάσεων π.χ σταύλων, γεωργικών αποθηκών κλπ. (όχι αποθηκών οικιών) ακολουθείται η ίδια διαδικασία όπως παραπάνω.
  
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ  ΖΗΜΙΩΝ    ΑΠΟ  ΔΗΜΟ  ΑΓΙΟΥ  ΚΗΡΥΚΟΥ
Καλούνται οι κάτοικοι του Δήμου Άγιου Κηρύκου που έχουν υποστεί ζημιές από τη πρωτοφανή κακοκαιρία που έπληξε το νησί μας στις 18/10/2010 να επικοινωνήσουν με τον Δήμο στα τηλέφωνα 2275350415 - 418 για να αναφέρουν τις όποιες ζημιές.
Τεχνικό κλιμάκιο θα περάσει για να καταγράψει και να εκτιμήσει τις ζημιές. Για τις αποζημιώσεις που θα διεκδικήσουν να έρθουν στον Δήμο άμεσα για αίτηση.
Καλό είναι να φωτογραφίσετε την υπάρχουσα κατάσταση και να κρατήσετε τα κατεστραμμένα αντικείμενα.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝΤΑ   ΜΕΤΡΑ     ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ  ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Σειρά μέτρων για την ανακούφιση των πληγέντων από την κακοκαιρία στη Χίο, τη Σάμο και την Ικαρία ανακοίνωσε χθες ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης ο οποίος μαζί με τους Υφυπουργούς Θαλασσίων Υποθέσεων κ. Ελπίδα Τσουρή και Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Όθωνα επισκέφθηκαν την Χίο. Επιπροσθέτως όπως είπε ο κ. Μαγκριώτης ετοιμάζεται η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία θα προβλέπει όλα τα μέτρα της κρατικής αρωγής.
Για τις επισκευές των κατοικιών θα διατεθούν τα ακόλουθα ποσά: Για κατοικίες που χαρακτηρίζονται κατεδαφιστέες: 800 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, από τα οποία το 50% χορηγείται δωρεάν ως κρατική αρωγή και το υπόλοιπο 50% ως άτοκο δάνειο. Για τα υπόλοιπα, εκτός κατοικιών, κτίρια που χαρακτηρίζονται κατεδαφιστέα τα ποσά που χορηγούνται φθάνουν μέχρι τα 600 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, από τα οποία το 1/3 δίδεται δωρεάν και τα 2/3 με την μορφή άτοκου δανείου. Για κτίρια τα οποία πλημμύρισαν χωρίς όμως να υποστούν σοβαρές βλάβες χορηγείται το ποσό των 60 ευρώ ανά τ.μ. δωρεάν, για την αποκατάσταση των ελαφρών ζημιών.


ΥΠΟΜΝΗΜΑ   ΔΗΜΑΡΧΩΝ   ΙΚΑΡΙΑΣ

Όπως γνωρίζετε η Ικαρία κατά την νύχτα της 18ης Οκτωβρίου επλήγη από έντονα καιρικά φαινόμενα, δεν είναι η πρώτη φορά που η Ικαρία πλήττεται από καταιγίδα και πλημμυρίζουν σπίτια, μαγαζιά, μπαζώνονται δρόμοι, κλπ. Είναι όμως η πρώτη φορά ή ακριβέστερα έχει 45 χρόνια να περάσει τέτοια καταιγίδα από τον τόπο μας και είναι η πρώτη φορά που γίνεται τέτοιας έκτασης καταστροφή. Στην Ικαρία τα τελευταία χρόνια προσπαθούμε να δημιουργήσουμε έργα υποδομής που θα έπρεπε να είχαν κατασκευαστεί δεκαετίες πριν.
Τα  παραδείγματα πολλά:
      Χαρακτηριστικό  η οδική σύνδεση του Καρκιναγρίου με τις Ράχες και με την υπόλοιπη Ικαρία. Από τους δυο άξονες οι οποίοι είναι χαραγμένοι (παραλιακός και ορεινός) δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα . Γιατί αν και υπάρχουν δημοπρατημένα έργα καθυστερούν δραματικά οι χρηματοδοτήσεις.
      Συνολικά  οι δήμοι της Ικαρίας, και οι τρεις  δήμοι με τους ελάχιστους πόρους που  διαθέτουν έχουν εκπονήσει μελέτες και έχουν κάνει και  αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις (μικρά τεχνικά έργα όπως κοιτοστρώσεις , καθαρισμοί ρεμάτων, τοιχία αντιστήριξης, οχετοί μεταφοράς ομβρίων, , κλπ.)
      Υπάρχουν  μελέτες για μικρά φράγματα και  στους τρεις δήμους της Ικαρίας, (έχουν χρηματοδοτηθεί  δυο στον Εύδηλο). Έχουν εκπονηθεί μελέτες ανάσχεσης χειμάρρων και στους τρεις δήμους της Ικαρίας για την εκτέλεση των οποίων «αναζητείται» χρηματοδότηση. Με άλλα λόγια, οι δήμοι προσπαθούν να κάνουν αντιπλημμυρικό έργο «με ψίχουλα».
      Σε  οτι αφορά τα αντιπλημμυρικά έργα να θυμίσουμε χαρακτηριστικά  ότι μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 1993 στον Άγιο Κήρυκο εξαγγέλθηκε ολόκληρο πακέτο αντιπλημμυρικών έργων και παρεμβάσεων και είναι ζήτημα αν χρηματοδοτήθηκαν και υλοποιήθηκαν τα μισά από όλα αυτά. Το 2003 πάλι μετά από φωτιά στον Άγιο Κήρυκο εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Δασών αντιπλημμυρική μελέτη με πρόβλεψη κόστους παρεμβάσεων 600.000€. Από αυτά είναι ζήτημα αν δόθηκαν οι 100.000€.
      Εν  κατακλείδι: Πλήρης, ολοκληρωμένη και συνεκτική μελέτη για την αντιπλημμυρική προστασία του νησιού δεν υπάρχει. Οι προσπάθειες των δήμων να ανταποκριθούν στο έργο της αντιπλημμυρικής προστασίας, εκτός του ότι είναι αποσπασματικές, σκοντάφτουν στην μόνιμη υποχρηματοδότηση και στην εφαρμοζόμενη πολιτική που τους αφήνει χωρίς μέσα, χωρίς προσωπικό. Έτσι η αντιπλημμυρική θωράκιση είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη και τα όσα έργα έχουν γίνει δεν ανταποκρίνονται στα σύγχρονες ανάγκες. 
Η επόμενη μέρα:
      Η επόμενη μέρα μας βρίσκει να καταγράφουμε τις πληγές μας, οργισμένους και αγανακτισμένους από τις καταστροφές, από τις ζημιές που υπέστημεν «χάρη» στις διαχρονικά εφαρμοζόμενες πολιτικές .
      Μας βρίσκει όμως και αποφασισμένους να απαιτήσουμε και να διεκδικήσουμε βασικά και στοιχειώδη, που όμως δεν τα ακούσαμε στις πρώτες κυβερνητικές ανακοινώσεις για την ενίσχυση των πληγέντων και την αποκατάσταση των ζημιών. Οι ενισχύσεις που εξαγγέλθηκαν (60 ευρώ το τετραγωνικό για τις επισκευές και 800 ευρώ το τετραγωνικό για ανακατασκευές κατοικιών, εκ των οποίων τα μισά με άτοκα δάνεια) βρίσκονται πολύ πίσω από της πραγματικές ανάγκες .
      Για εμάς είναι ξεκάθαρο ότι για αυτή την καταστροφή, υπεύθυνοι δεν είναι αυτοί που την υπέστησαν και δεν θα επιτρέψουμε να την πληρώσουν από την τσέπη τους με οποιοδήποτε τρόπο. Δεν είναι μακριά το 2007 και η εμπειρία για το τι έγινε -για την ακρίβεια για το τι δεν έγινε - με την ενίσχυση των πυροπαθών της Ηλείας.

      Καλούμε όλους τους αρμοδίους φορείς ( Υπουργεία, υπηρεσίες, ασφαλιστικούς φορείς, τράπεζες) να συμβάλουν καθοριστικά στην άμβλυνση των επιπτώσεων αυτής της καταστροφής ικανοποιώντας το πλαίσιο αιτημάτων της τοπικής αυτοδιοίκησης της Ικαρίας : 
      • Ολική αποζημίωση για το κατεστραμμένο αγροτικό κεφάλαιο, για τα κατεστραμμένα σπίτια και τις αγροτικές  υποδομές.
      • Ολική αποζημίωση για τα κατεστραμμένα μικρομάγαζα, για τους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολούμενους.
      • Ετήσια απαλλαγή των πληγέντων από τις ασφαλιστικές εισφορές και φορολογικές υποχρεώσεις, πάγωμα της πληρωμής των δανείων.
      • Ουσιαστικά τεχνικά αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα με χρηματοδότηση από το κράτος, με ενιαίο σχεδιασμό και υλοποίηση.
      • Άμεση αποκατάσταση των ζημιών με ευθύνη του  κράτους.
      • Eκτακτη χρηματοδότηση των δήμων της Ικαρίας.

      Λόγω  του κατεπείγοντος της υποθέσεως  αναμένουμε τις απαντήσεις σας άμεσα, ευελπιστώντας ότι κατανοείτε την σοβαρότητα της κατάστασης και της συνέπειες της στην τοπική κοινωνία .  
Με  ιδιαίτερη τιμή

                         ΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ

   Αγίου   Κηρύκου     Τέσκος   Σπύρος
   Ευδήλου                  Σταμούλος   Στυλιανός
   Ραχών                      Καρούτσος     Φανούρης
 

19/10/10

Έντονα καιρικά φαινόμενα στην Ικαρία - Εκτεταμένες ζημιές

Μετά   την  έντονη  βροχόπτωση  στις  18-10-2010  ,  από  το  ΑΤ  Αγίου  Κηρύκου  εκδόθηκε  ανακοίνωση  για  δυσχέρεια  στην  κυκλοφορία  οχημάτων  στα  παρακάτω  σημεία:

1-Σε  όλο  το  Επαρχιακό  και  Δημοτικό  Δίκτυο  λόγω  κατολίσθησης  βράχων  και  σπασμένων  κλαδιών
2-Λόγω  ζημίας  που  έλαβε  χώρα ,   στο  γεφύρι  του  Αγίου  Πολυκάρπου  Ραχών
3-Λόγω  κατολίσθησης  στην  περιοχή  ΚΕΡΟΣ  ,  στο  χωριό  ΚΑΜΠΟΣ  του  Δήμου  Ευδήλου
4-Στον  οικισμό  Χρυσοστόμου  -  Ελαιοτριβείο  Σκάβδη-  και  στην  είσοδο  του  οικισμού  Πλαγιάς -Νεκροταφείο .